Stress on the Highway.. - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Eline & Francis - WaarBenJij.nu Stress on the Highway.. - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

Stress on the Highway..

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

15 Juni 2016 | Verenigde Staten, Clearwater

In de nacht van de 14e op de 15e begon het heel hard te waaien.
's Ochtends vroegen we ons af of het wel verantwoord zou zijn om te gaan rijden.
Maar allerlei mensen om ons heen vertrokken en er werd geen storm-alert afgegeven dus we hebben de stoute schoenen aangetrokken.
We moesten zo'n 80 km zuid, dan 100 km west, dan weer 100 km zuid en dan 100 km noord/west.

Tijdens de eerste etappe werd al duidelijk dat we een besluit hadden genomen wat twijfelachtig was. De wind was zo verschrikkelijk hard dat ik met verkrampte handen en een lijf vol stress achter het stuur zat om de auto op de weg te houden wanneer een rukwind ons van de ene kant naar de andere slingerde, en niet meer dan 50km/uur kon rijden om het probleem te kunnen beheersen.
Dit was niet okee.
Bij de eerste mogelijke stop, in Jasper, hebben we Godzilla aan de kant gezet, hebben een bakery opgezocht met wifi, zijn koffie gaan drinken met een stress koekje en hebben we de windsnelheden opgezocht in de gebieden waar we heen moesten reizen.
Bleek dat wanneer we zouden blijven de wind ons alleen meer parten zou gaan spelen, tot 30 km/uur.
En als we door zouden reizen (nu richting het westen) zou het afnemen.
Besloten toch door te reizen.
Dit was een goede beslissing.
Los van de wind hadden we vandaag de langste route te rijden.
Uiteindelijk moesten we concluderen dat we de door ons gereserveerde campground niet zouden gaan bereiken.
We zijn neergestreken 2 uur voordat we uiteindelijk zouden arriveren, en het was toen 16:30
Met een vertrek rond 8:30 had deze rit lang genoeg geduurd.

Op onze campground zat een restaurant. Dat hebben we eerder nooit meegemaakt.
Om de stress een beetje te ontladen besloten we lekker in dat restaurant te gaan eten. Na het eten bleek dat de buurman zijn gitaar bij zich had. Even getwijfeld of we bij hem en zijn vuur zouden aansluiten, maar hij zong niet zo mooi, dus .. lekker lezen en wegdromen.

De dag is gelukkig weer goed geëindigd. Na een vertrek uit de vrieskou en met windstoten zaten we nu in het zonnetje op een steiger met onze voetjes in het water..
De wind is gaan liggen en morgen hebben we een korte rit en een zonnige dag met 23 graden!

• 16 Juni 2016 - 21:14

Car:

Oh jeetje Fren!
    Gelukkig is t goed afgelopen!
    En gelukkig rijden jullie allebei.
    Hopelijk morgen minder stress..
    Ik denk aan jullie
    Slaap lekker
    Dikke knuffels

• 17 Juni 2016 - 12:07

Papakas:

Ik begrijp dat jullie niet op de beoogde camping waren, maar gelukkig wel op een camping. Een hele geruststelling. Sterkte en veel succes op de volgende ritten. Xx