The Outback - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu The Outback - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

The Outback

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

16 Juni 2016 | Canada, Cache Creek

Cache Creek
We werden donderdagochtend in alle vroegte wakker door de vogels en de stralende zon. Het avondmaal in the Painted Turtle had ons goed gedaan. Omdat de koelkast zo goed als leeg was, en omdat het restaurant een patio heeft die 's ochtends in de zon ligt, besloten we daar te ontbijten.
Daarna op pad gegaan richting Kamloops.
De reis verliep voorspoedig en we streken op tijd neer op een plekje zeer afgelegen. Pal aan de rivier. Het is hier klein, droog - er groeien cacteeën, en doet Western-achtig aan.
Zowel aan de Oostkant als aan de Westkant lopen spoorlijnen en regelmatig komen er goederentreinen langs. Heel lang, met snerpende geluiden van remmend ijzer op ijzer, het lijkt alsof we het kunnen ruiken!

Eline maakt vuur en we BBQ-en twee Angusburgers.
De eerste werd na twee keer draaien door Lien in het vuur gekiept tijdens het omdraaien. We maken er geintjes over want de burger is vlezig en uit elkaar gevallen en ziet er luguber uit..
En je raadt het al: bij de laatste keer draaien van de tweede burger kiepte ik deze ook nog eens tussen de spijlen van het rek door in het vuur!!!

Gelukkig was deze nog te redden en we aten ieder een halve - zij het wat assige - burger en een bord sla.
Eerder vandaag hadden we bij Starbucks een dikke plak chocolade cake meegenomen. Die hebben we er achter aan gegeten met koffie en thee. Prima maal zo!
De avond is zacht en we wandelen de campground rond. Er staat een harde wind, maar warm, zodat je toch in je korte mouwtjes kunt lopen. Oma noemde dat altijd een "bolle wind". Komt die term uit de zeilwereld, pap?

Bij de camper nog wat gelezen en vroeg afgenokt.
Vrijdag - Vandaag op weg naar Nairn Falls. De eerder geplande paardrij rit ging niet door ivm het weer. Misschien dat we vandaag een rit kunnen maken.

Het weer is zacht en zonnig!

• 17 Juni 2016 - 23:14

Papakashet :

Het gezegde bolle wind ken ik al uit m'n jeugd. Niet uit de zeilwereld. Ik dacht dat iedereen dat kende. Xx