The Sea-to-Sky Highway experience - Reisverslag uit View Royal, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu The Sea-to-Sky Highway experience - Reisverslag uit View Royal, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

The Sea-to-Sky Highway experience

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

19 Juni 2016 | Canada, View Royal

Vanmorgen hebben we bij het krieken van de dag - om 6.00 u vertrokken we bij Shannon Falls vandaan, en het stopte eindelijk met gieten - het laatste deel van de Highway 99, beter bekend als de Sea to Sky Highway, gereden, bekend staand als één van de beste roadtrips ter wereld. Vanaf het eerdere Cache Creek voert deze grote 2-baans weg (voor de Olympische winter Spelen van 2010 is deze weg nog flink opgewaardeerd) ons via vijf verschillende klimaatzones door British Columbia voordat we het eindpunt bereiken aan de Horseshoe Bay, waar we op het veer naar Vancouver Island stappen.

Onderweg hebben we adembenemende uitzichten. De wolken hangen laag, gewoon tot op het water van de magische meren van Howe Sound. Ook hier zijn we weer betoverd geraakt..

We hebben inmiddels talloze keren herten langs de weg en op de weg gezien, en vandaag zien we voor het eerst een dood hertje liggen. Ongeschonden ziet het er uit. Maar stil. Bah.
Reden om voorzichtig en rustig aan ook deze weg te rijden.

De overtocht naar Vancouver Island gaat gesmeerd en op het eiland rijden we meteen naar de botanische tuin van mw Butchart. Wauw wat een bloemenpracht en wat een mooi verhaal zit er achter deze tuinen. Het echtpaar Butchart kwam naar deze plek (1850) voor het winnen en distribueren van kalksteen.
Toen na jaren de kalksteengroeves uitgeput raakten, maakte mw Butchart hoekjes met begroeiing. Nu zijn er vijf prachtige tuinen te bezichtigen. Het mooiste was de lathyrus, die stond volop in bloei en bezwangerde de omgeving met zijn heerlijke geur!

Na de tuinen vervolgden we ons weg naar de supermarkt en onze campground. De zon straalt en de vogels fluiten. We hebben een mooi plekje en strijken neer met een colaatje en een wijntje, en de kaarten om onze plannen voor morgen vorm te geven. We slapen hier twee nachten en gaan morgen met de bus naar inner harbour om lekker de hele dag te freewheelen en highlights te zien in Victoria.

• 20 Juni 2016 - 09:42

Jootje K:

Jullie laatste week is alweer ingegaan. Fijn dat het weer nu beter is! Lekker genieten van een dagje niet rijden, maar gereden worden, en verder niks hoeven. En ook even tijd om alle opgedane indrukken te verwerken!
    Hier is het weer regenachtig, de (binnen)werkende mens zal er niet zo'n probleem mee hebben, het is maandag en de nieuwe werkweek ligt voor ons. Ach... onze tijd komt nog wel :-)
    Xx Jootje K

• 20 Juni 2016 - 09:57

Papakas:

Jullie hebben het heerlijk. Ik geniet met jullie mee. Het schiet al weer op. Nog een goede halve week en dan weer naar huis. Ook lekker! Hier is alles goed. Xx

• 20 Juni 2016 - 10:01

Papakas:

P.S.
    Mr Selfridge 4e reeks is begonnen! Ik zal de eerste voor je branden.

• 20 Juni 2016 - 20:51

Lois:

Prachtig daar, die foto's!! xx

• 21 Juni 2016 - 13:16

Fredde. XXX :

Na talrijke irritante storingen en heel veel tijdverlies met mijn computer, eindelijk de mogelijkheid om even een reactie te schrijven. Bij deze dus ...

Wat een FANTASTISCHE reis maken jullie samen.
    Met inclusief een exclusief verslag ervan. Mooi verhaalt met mooie naturbelevenissen, maar ook de 'menselijke maat' probleempjes worden niet vergeten. Heel goed, m'n complimenten.
    De getoonde foto's geven eveneens een prachtig beeld. Afgezien even van al het indrukwekkende natuurlijk schoon onderweg, vond ik de twee mooiste foto's die geprojecteerd waren (overigens ook natuurlijk schoon) die twee 'selfies'.
    Een bij de waterval van Fintry, de ander dat spiegelbeeld van jullie in het water bij het artikel 'Stress on the highway.
    Veel plezier op de waarschijnlijk min of meer terugreis.
    Bij thuiskomst ligt er een mooie welkomskaart op je te wachten, Frannielief. XXX

• 22 Juni 2016 - 11:05

Diana:

wat maken jullie een mooie reis! Leuk om steeds een stukje met jullie mee te reizen met het verslag en de schitterende foto's.