H2SO4 - Reisverslag uit Ytri-Njarðvík, IJsland van Eline & Francis - WaarBenJij.nu H2SO4 - Reisverslag uit Ytri-Njarðvík, IJsland van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

H2SO4

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

31 Januari 2017 | IJsland, Ytri-Njarðvík

Oftewel stinkbommen (pap, of was het H2S? Zwavelzuur - rotte eieren:)
Anyways, de geur van the Blue Lagoon oftewel de Bláa Lónið, het paradijs op aarde.
Vandaag hebben we hier bijna de hele dag rondgebracht. Onze spierpijn van het paardrijden is heerlijk verzacht door het hete water en uiteindelijk moesten we het water echt uit omdat ons systeem een beetje oververhit raakte. Daarna in het sterrenloze (maar waarom snappen we niet want echt zoooo lekker) restaurant gegeten. Uit eten gaan in IJsland is een feest. Wie erin slaagt de menukaart te vertalen, blijft verbouwereerd achter met de keuze tussen rotte haai, walvisbiefstuk, albatrosfilet of schapenballen. Die laatste zijn alleen in het seizoen verkrijgbaar (hangen ze nog te rijpen of zo?) - daarnaast hebben ze ook 'normaal' eten hoor:)
We waren dit keer voor het donker thuis en zijn nu een beetje rommelende op de kamer.
Vannacht vroeg op want we vliegen al in de ochtend vroeg terug.
Misschien zien we vannacht het noorderlicht vanuit het vliegtuig wanneer we boven de wolken komen. Maar ook zonder noorderlicht was het een super shortbreak en zijn we weer helemaal in de ban van het prachtige IJsland! Het landschap is prachtig. Ruig, verlaten en bizar. Het ene moment voel je je Clint Eastwood op de prairie, het andere een astronaut op de maan. Op je paardje door een rivier, door een soort moeras, tegen een berg op, over ijs, en over een lavaveld. Keek je links, was alles wit, besneeuwd ijzig en enorme rotsen. Keek je rechts, was alles groen grasachtig en heuvelachtig..
We keren volkomen betoverd weer terug!

• 31 Januari 2017 - 21:23

Ton:

Wat mooi beschreven! Het leest dichtbij ook al is het ver weg
    X

• 31 Januari 2017 - 21:34

Opa:

H2S! Jammer dat jullie geen noorderlicht hebben gezien. Nou ja, hou je nog wat te goed voor een volgende keer. Jammer dat je nooit een fototje kon sturen via whatsapp. Had je geen bereik? Je verhalen waren wel heel beeldend! Xx

• 31 Januari 2017 - 22:47

Car:

Lieve Fren en Lien.
    Wat n onwijs leuk
    en spannend avontuur!.
    Heeft jullie beiden vast
    Goed gedaan.
    Fijne vlucht terug, tot snel en dikke knuffels