Avonturen van de afgelopen dagen - Reisverslag uit Banff, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu Avonturen van de afgelopen dagen - Reisverslag uit Banff, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

Avonturen van de afgelopen dagen

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

10 Juni 2016 | Canada, Banff

Daar zijn we weer!
7 juni: Na een geweldige dag in Penticton zijn we doorgereisd naar Kelowna. Dat wil zeggen... We zijn eerst een stuk opwaarts west-lake Oganagen gegaan voor de Canyon Railway. Uiteindelijk een behoorlijke klote rit want de laatste 8 km ging over een gravelweg met kuilen en hobbels, smal naast de afgrond en met dit bakbeest eigenlijk best spannend om te rijden. Toch gedaan en uiteindelijk een stuk van de prachtige Canyon Railway kunnen hiken. 33 graden, water mee en onze lach.
Na deze hike zijn we weer 8 km afgedaald en op weg gegaan naar Fintry Provincial Park in Kelowna.
De TomTom zou ons er naar toe brengen. We komen bij een roadblock op de highway. Een dame loopt langs alle auto's met de boodschap dat de motor uit kan en dat we zeker nog een half uur stil staan. Dit was een bijzondere ervaring. Ik was juist moe aan het worden. We zetten Godzilla in de parkmodus, de motor uit, en ik ben zo naar achteren gelopen, op het bed neergeploft en heb een half uur geslapen. Zomaar op de highway. Lien hield de wacht. Na een half uur en een powernap mochten we weer rijden. Wat ons daarna te wachten stond was de grootste uitdaging. Na geruime tijd gingen wij ons afvragen of TomTom het wel bij het rechte eind had met betrekking tot ons onderkomen. Hij heeft het vaker bij het verkeerde eind gehad. Zo ook deze keer.. Hij leidde ons een bergweg op van aarde en pulp, smal en zonder vangrail naar de afgrond.
Na 50 meter stopten we Godzilla, absoluut overtuigd van het feit dat dit een dodelijke escapade zou worden. Lien zei: mam, we gaan dit pad NIET rijden.
Voorzichtig achteruit en terug op stabiele grond, gekeerd en wegwezen!
Terug op de highway vonden we de juiste weg snel met gezond verstand van Lien.
Vanaf nu rijden we op het interne navigatie systeem van Lien. Dat werkt veel beter.
Fintry park stond een beetje raar aangegeven. Gelukkig heb ik een geesteswetenschapper bij me die verschillende communicatie methodes kan interpreteren en vertalen naar een voor ons werkbare modus operandi.

Eenmaal op ons plekje op Fintry, aan het water, hout gehakt voor een vuurtje, (kop van de bijl vloog d'r nog af ook:) hebben we heerlijk geBBQt.
Normaal hebben we natuurlijk mannen om vuur te maken, maar blijkt dat we het zelf ook kunnen!
Het enige wat ontbrak was een gitaar. En iemand om hem te bespelen natuurlijk, anders heb je er nog niks aan:)
Het bleef tot laat 30 graden. Wat een mooie avond.

8 juni - op weg naar Revelstoke.
De reis naar Revelstoke verliep voorspoedig.
Even contact met het thuisfront op een wifi terras.
Highlights van Revelstoke opgehaald bij de tourist information en doorgereden naar Blanket Creek Provincial Park.
Het begint te spetteren.
Nadat we gesetteld zijn trekken we onze regenjacks aan en maken een wandeling over het park en naar de waterval. Een bijzondere ervaring. Er is ook een strandje en een meer. Maar het is verlaten want het regent.
We besluiten ondanks de regen de firepit aan te steken en ons vlees te bbqen.
Onder de luifel van Godzilla zetten we onze stoelen en proviand neer.
Lien stookt het vuur op en dit gaat goed. Het vuur laat zich niet weerhouden door het gespetter.
De parksupervisor komt langs en maakt een praatje met ons. Hij vindt het knus dat we onder de luifel zitten met vuur en regen, en de BBQ opgestookt. Wij ook.
De ribben liggen wel een half uur op de BBQ, dan regent het inmiddels zo fors dat het vuur verliest. De ribben zijn van binnen rauw. You win Some you lose Some..
We eten sla en drinken thee met koekjes. Ook lekker..

Rond 21:30 waren we in diepe slaap en om 6:00 u werden we uitgerust wakker.

9 juni: we hebben Mount Revelstoke beklommen.
Dat wil zeggen, 9/10 hebben we met de RV kunnen doen en het laatste stuk hebben we gelopen. Behoorlijk stijl en boven het sneeuwlevel.
Na anderhalf uur klimmen - en hopen dat we nu eindelijk de top zouden bereiken - bleek dat de top nog ongeveer 1,5 uur zou zijn.
De moed zakte ons toen in de schoenen en we besloten om te keren. Na weer 1,5 uur kwamen we bij de basis en zijn we weer afgedaald tot in het stadje.
Daar een restaurant opgezocht waar we onze devices op kunnen laden (2 x mobiel en 1 x laptop) want we slapen basic - dus wel een picknicktafel en een vuurplaats, geen stroom, water, dumpstation en of wifi.

Na een heerlijke maaltijd en stroom kwamen we weer bij de camper en toen bleken we lekkage te hebben uit de watertank. Het water stroomde gestaag via de zijkant van de camper over de parkeerplaats weg.
Wij een adres opgezocht in de Traveland-bijbel en toen kwamen we bij een man die ons binnen vijf minuten van het euvel af hielp. Alvin heette hij.
We raakten aan de praat, of liever gezegd hij, en voor we het wisten hingen we aan zijn lippen. Hij vertelde met veel inspiratie over zijn belevenissen met beren en zijn werk als brandweerman. Legde ons uit hoe angst werkt en wat dit ontketent bij een beer.
Wat een wijze man en jammer om uiteindelijk weer afscheid van te nemen.

Wij hebben ons plan voor de middag opgepakt en hebben twee korte hikes gedaan. Eentje heette skunk-cabbage-boardwalk, en de ander was een enorm cederwoud. Met name de laatste was gewoonweg betoverend. De kleuren, het licht, de geuren, de geluiden van de natuur en de vogels, en de afwezigheid van andere mensen maakte dat we ons echt in een woud met magische krachten voelden.

Thuisgekomen hebben we vuur gestookt en groenten & worstjes geBBQt, een salade gemaakt, en heerlijk aan de picknicktafel zitten eten.

Na het eten thee gezet en heeft Lien s'moors gemaakt boven het vuur, hmmmm...
In bed nog even liggen lezen en vroeg afgenokt...zzzzzzzzz

10 juni: een lange dag voor de boeg. 350 kilometer naar Banff, en het zeikt werkelijk van de lucht.
Om 7 uur zijn we wakker en om 9 uur zijn we all set to GO!
Alles gaat voorspoedig. We zijn meermalen gewaarschuwd voor beren op de weg, maar kwamen "alleen" herten tegen.
Bij een wegrestaurant geluncht en toen weer verder getrokken. In de bergen komt Godzilla soms maar traag omhoog maar ik merk dat we een stevige wegligging hebben en het rijdt comfortabel ondanks het rotweer.
Om 15:00u zijn we aangekomen in Banff en meteen naar downtown Banff gereden voor de tourist office.
Daar ons licht opgestoken en het stadje ingelopen. Wat een gezelligheid hier!
Na wat winkeltjes bekeken te hebben en een boodschapje te hebben gedaan voor het avondeten zijn we naar de campground gereden. Tunnel mountain trailer court.
Werden bij de ingang op het hart gedrukt vooral etenswaren binnen te houden omdat er deze week meermalen zwarte beren en wolven gesignaleerd zijn tussen de Campers:s
Nou we hebben nooit troep buiten dus moet goed gaan.
Godzilla naar zijn plekje gereden en aangesloten op alle lijnen van het infuus.
We hebben stroom (verwarming), vers water en hebben onze tanks gedumpt.
Vervolgens even schoongemaakt en neergestreken met een colaatje light, pinda's en popcorn. Buiten regent het en binnen is het knus en warm. Laat de wilde dieren maar komen. Niets kan ons deren!
Zometeen maken we salade en soep.

• 11 Juni 2016 - 18:44

Papa, Herman :

Interessant verhaal. Blij dat het allemaal goed gaat. Ik vind jullie heel dapper. Hou je taai. So far so good. XXX

• 11 Juni 2016 - 19:08

Lois:

Supervet! Ben echt strontjaloers!!!! Geniet ervan en tot gauw XXX

• 12 Juni 2016 - 22:53

Car:

Oh Fren wat leuk je te lezen!
    Wat spannend en gezellig.
    ik zie t allemaal voor me.
    Goed blijven opletten jullie
    Doen het goed zo te zien.
    Fijn dat jullie ook zo genieten
    Dikke knuffels

• 13 Juni 2016 - 23:41

Marco:

Hey Dames,
    stoer hoor. wat een belevenissen.....
    enjoy en keep in touch.
    die laatste foto's leek beetje op twin peaks.
    "the owls are not what they seem"
    xx