Feelgood momenten - Reisverslag uit Banff, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu Feelgood momenten - Reisverslag uit Banff, Canada van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

Feelgood momenten

Door: LineandFran

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

14 Juni 2016 | Canada, Banff

Vandaag hebben we een rondrit gemaakt naar twee meren. Lake Medicine en lake Maligne. Beide leuke namen, maar alleen van lake Maligne gevonden waarom het "kwaadaardig" wordt genoemd. Dat is door het natuurgeweld waarmee het water uit de bergen in het meer stroomt (niet gezien overigens:)

De weg naar deze meren zou een goede weg zijn voor het spotten van wildlife, dus we waren benieuwd.
... Laten we nou op deze weg totaal geen wildlife tegen zijn gekomen...:(

Tja, je weet nooit wanneer het je overkomt en wanneer niet natuurlijk. De natuur blijft onberekenbaar.

Toen we in de middag terugkeerden van deze overigens prachtige rit, besloten we naar een hotspring te gaan die vlak bij onze campground ligt. Entree was 4 euro en we verwachtten er niet veel van, maar waren allebei wel hongerig en koud, en wat eten en een warm bad zagen we wel zitten.

Afgeslagen richting de hotspring, bleek het een 17 km lange slingerweg te zijn, smal, vol bochten, en stijl. Geeft niet, kon er nog wel bij. Rustigjes aan rijden maar..

..En ineens doemde er eentje voor ons op: een zwarte beer. Zomaar langs de kant van de weg. Lien meteen d'r mobiel gepakt en filmpjes en foto's geschoten. De beer liep een poosje naast ons op, in de berm van het weggetje, draaide zich toen richting de bosjes, keek een keer om en daarbij Lien recht in de ogen, en verdween achter het groen. We waren sprakeloos.
Nog geen drie minuten later zagen we de volgende beer, aan de andere kant van de weg. Auto's voor ons en achter ons stopten. Zelfs iemand in de auto achter ons stapte uit voor een foto at close range. Daar zullen wij ons nooit aan wagen. We zijn inmiddels genoeg gewaarschuwd dat het fulltime wilde dieren zijn, en dat ze harder rennen dan wij.
Ook deze machtige creatie van moeder natuur bewoog zich zeer relaxed tussen de auto's door en keek wat rond, alvorens zich weer in het groen terug te trekken. Inmiddels was er achter ons een derde beer aan de kant van de weg verschenen. Al met al hebben we zo'n tien minuten stil gestaan om te kijken en foto's te maken. Prachtig!

Bij de hotspring aangekomen hebben we eerst wat gegeten en zijn daarna naar het bad gegaan. Ook daar wachtte ons een aangename verrassing: het bad, van natuurlijk verwarmd water tot 52 graden en artificieel afgekoeld naar zo'n 40 graden, werd omzoomd door bergen. Daar lagen we dan, de dampen van het hete, zwavelhoudende bad vormden een mystieke mistlaag boven het water. De majestueuze bergkam (the endless chainridge) overal waar je keek, een weldaad voor al je zintuigen.

Na een uurtje genoten te hebben van de warmte zijn we weer opgestapt, en moe maar voldaan naar huis gereden. Thuis hebben we in de wasserij drie wasmachines geconfisqueerd en al onze was er in gedaan. Terwijl de machines en daarna de drogers snorrend het werk deden, streken wij neer op ons eigen plekkie.
De vroege avond gaf ons nog krachtige zon, en precies op een open plekje in onze beschutting hebben we onze stoelen neergezet.
Ergens verderop draait iemand een heel mooi nummer: Let it go, van James Bay. Met een colaatje in onze hand luisteren we naar de prachtige muziek en praten we zacht over al het moois wat ons vandaag overkomen is.
Met een hoofd en een hart vol indrukken sluiten we alweer een hele mooie dag af....

• 15 Juni 2016 - 06:17

Anouk:

Wauw ladies, wat gaaf dat jullie beren gezien hebben!!!

Het is ontzettend leuk om vanuit hier met jullie mee te lezen en te beleven.

• 15 Juni 2016 - 22:00

Jootje K:

Super Fren en Lien, deze reis; echt een reis om nooit te vergeten!!! Fijn dat het zo helemaal aan jullie verwachtingen voldoet, en meer!!
    XX
    Oh ja, ik geniet erg van jotootje ;-)

• 16 Juni 2016 - 22:44

Lois:

Wow!!!! Mooie foto's ook! Genieten is het he? Komen jullie ook nog bij Lake Louise?

• 17 Juni 2016 - 11:58

Papakas:

Oh, nou wel. Ik schreef: Zo hé, beren op de weg, apart hoor. Wel een belevenis. Spannende vacantie hebben jullie! Xx

• 17 Juni 2016 - 21:35

Marco:

Wow, gaaf die beren op de weg. En dan de sensory overload van de hot spring in dat ongerepte landschap als kers op de pudding. Doen jullie goed. Groetjes ook van Ira en Aagje. Gaat prima hier. Enjoy the silence... and experience. xx