Gjevilvassdalen, Trondheim en Eidsbygda - Reisverslag uit Lom, Noorwegen van Eline & Francis - WaarBenJij.nu Gjevilvassdalen, Trondheim en Eidsbygda - Reisverslag uit Lom, Noorwegen van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

Gjevilvassdalen, Trondheim en Eidsbygda

Door: Francis

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

30 Juni 2022 | Noorwegen, Lom

Na een paar koude regenachtige dagen klaarde het weer op en konden we genieten van hoogzomerse temperaturen.

We reden naar Gjevilvassdalen voor een hike. Na een flinke afdaling richting een strandje aan een meer, zagen we een paadje dat leek op een short cut. We namen dat paadje en kwamen uit op een steiger in totale afzondering. Daar hebben we een half uurtje van het uitzicht genoten en toen zijn we de weg terug gaan hiken.

Vanaf daar zou een slingerpad door de bergen ons leiden naar een oude barn waar we koffie konden drinken en een broodje konden eten. Slingerend door de bergen reden we uiteindelijk een uur later het terrein van de barn op. Daar zagen we aan de andere kant van de barn gewoon de grote weg liggen[e-1f602]. Maar de koffie was lekker!

Toen zijn we doorgereden naar Trondheim waar we in het oude centrum neerstreken in een gasthuis. We zijn het centrum in gewandeld, prachtig warm zonnig weer, langs een mooie kathedraal en een hele hoop reuring, terrasjes en gezelligheid.

Na het avond eten wilde Eline op zoek naar “de beste ijssalon van Trondheim”. Maar die salon was zeker nog een half uur lopen, en hij zou over 20 minuten sluiten.

Dus, zoals alle hippe toeristen in een mondaine stad (!!) zijn we op een elektrisch Tier stepje gestapt en zijn we de stad door gecrosst richting het ijs. Wat een leuke belevenis!

Vanmorgen ontbeten in het zonnetje en de reis voortgezet richting de fjorden. Vanavond slapen we in Eidsbygda, wat we hebben bereikt door twee keer het water over te steken met de pont. Het is betoverend mooi hier.

We hebben een stukje vlees op de bbq gegooid en een salade gegeten.

Donker wordt het niet, alleen heel oranje. Dus we zullen vanavond nog lang van de stilte en de ongereptheid genieten. Xxx