Yosemite Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eline & Francis - WaarBenJij.nu Yosemite Valley - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eline & Francis - WaarBenJij.nu

Yosemite Valley

Door: Fran en Lien

Blijf op de hoogte en volg Eline & Francis

26 September 2018 | Verenigde Staten, San Francisco

Op zondag 23 september hebben we ons boeltje weer gepakt en zijn vertrokken richting Yosemite Valley, waar we de nacht zullen doorbrengen bij Lower Pines campground.
De rit naar de vallei was prachtig en sprookjesachtig. We waanden ons regelmatig in de wereld van de Droomvlucht, diep in het woud, en dan kregen we weer prachtige uitzichtpunten over de vallei.

Via een tunnel reden we uiteindelijk de vallei binnen. We merkten dat we snel hoogte hadden verloren en dat voelde goed.

In de vallei hebben we verschillende stops gemaakt en kleine hikes gemaakt naar de mooiste plekjes.

Rond het middaguur kwamen we langs het Yosemite hotel. We voelden onze magen knorren en besloten hier te brunchen.
Het hotel is vlakbij onze campground. Bij het hotel zagen we ook één streepje service van AT&T dus we konden een berichtje sturen naar het thuisfront dat alles okee is.

Na de brunch hebben we de campground opgezocht en de camper op haar plekje gezet. Met de shuttle zijn we naar het visitorcentre gegaan en vanuit daar zijn we de middag voor een lange en mooie hike gegaan. Het was 24 graden en zonnig.

We zijn langs de Bridalveil fall gegaan, en langs de Yosemite falls. Yosemite stond kurkdroog en de Bridalveil gaf een heel klein stroompje.
Overigens bleek het in Yosemite nog op verschillende plekken te branden, maar wij zijn er geen getuige van geweest.

We hebben El Capitan gezien en de Halfdome. Beiden rotsen waar alpinisten hun sport beoefenen en waar regelmatig dodelijke vallen worden gemaakt. Mensen vallen hier schijnbaar ook dood omdat ze coole selfies willen maken en dan net ff te ver gaan.

Vanavond voor de laatste maal een vuurtje gestookt en toen de camper ontruimd en de koffers ingepakt.
Morgen maandag 24 september rijden we naar San Francisco om de camper weer af te leveren en door te reizen naar ons hotel bij Fisherman’s wharf.